مطلوب یا پسندیدهی اجتماعی برقرار میشود.به گونهای که ابتیاع یا مصرف یک کالا،ناخودآگاهانه با نگرش یا ارزش اجتماعی خاصی تداعی میگردد و این تداعی نهایتا به رواج یافتن الگوهایی از رفتار درمیان آحاد جامعه یاری میرساندکه برمجموعه ارزشهای فرهنگی برآمده از گفتمان مسلط صحه میگذارند.آگهیهای تجاری تلویزیونی به این شیوه غیرمستقیم در شکل گیری طرزفکر ورفتار بینندگان اثر میگذارند وذهنیت یا ضمیر ناخودآگاه جمع خاصی را درمیان آحاد جامعه به وجود میآورندکه شالودهی آن عبارت است از کالا ومعانی فرهنگی الحاق شده به کالا(همان،۲۸۳و۲۸۴).
اعمال روزانه ما از جمله خرید کالاها وخدمات گوناگون متاثر از عوامل مختلفی میباشد .شاخصهای سبک زندگی که خود متاثر از باورها ،گرایشها و نگرشهای افراد و جامعهای که فرد در آن زندگی میکند ،است بر تصمیمات روزانه ما موثر هستند.خرید نیز یکی از اعمالی است که برای هر فردی در زندگی روزمره با دورههای زمانی متفاوت پیش میآید.
این تحقیق به دنبال پاسخگویی به این سوال است که تاثیر شاخصهای سبک زندگی یعنی شاخصهای مصرف،اوقات فراغت،ارزشها وهویت بر قصد خرید پوشاک چیست ؟
۲-۱ ضرورت واهمیت مساله:
الف- اهمیت و ضرورت نظری
بازدید : 443
پنجشنبه 17 ارديبهشت 1399 زمان : 20:22